Alla inlägg den 8 april 2015

Av englatroll - 8 april 2015 09:23

Måndag 30/3
Sista dagen i plugget.
Jag själv hade tänkt läsa en till kurs, men min handläggare sa ifrån.
Och påpekade STARKT! Att det fanns så många jobb inom det jag läst, så en till kurs inte var nödvändig.
Trodde väl inte riktigt att Af skulle neka att man vill vidga sina vyer, vidga erfarenheter, men ja tror ja lyckats få AF Borlänges suraste handläggare så... 
(Har ju "bara" haft typ 7st sen ja skrev in mig här i Okt -12)

Hon tyckte att jag skulle gå o inte göra nånting, och söka jobb som vanligt, fram till att jag blev kallad på ett möte med henne, där vi kollade hur vi skulle göra framåt. Det kunde ta en månad innan dess, minst.
(Är det inte bättre att man läser en kurs, sen pausar den OM/NÄR man får jobb??!)

Så, sista dagen i skolan spenderades med att söka jobb, bland annat 2st som jag nog fan inte vågat om ja inte varit så förbannad på AF! ;)
Hade väl knappast trott på att få nå svar, då det bara va spontanansökningar, o det vet man ju hur "bra" svar man brukar få på såna.. (inga svar alls).


Fredagen den 4/3 

Vaknade upp hos bästa Emma i Orsa, dit jag åkt på torsdagen.

Såg att ja hade oläst mejl, och höll på att tappa telefon...!

Mejlet var från ett av de företag, dit jag skickat under måndagen.
Det stod att jag var inbjuden till Gruppintervju, och några datum.
Jag var tvungen att tacka nej till de datumen, då de var lite för tätt inpå (o lite för tätt för att kunna smälta allt :P )

Jag skrev att de gärna fick höra av sig för fler datum, tanken jag hade då va att det skulle komma datum typ i slutet av Maj eller så..
Inom 10 min fick jag svar och det datumet jag fick, var söndagen den 19, om den passade bättre?
Jag kunde bara inte neka en gång till, så det är bara att bita i! ;)


Nu är det så, att detta företag:
* Är välkänt över hela Sverige (åtminstone stora delar av landet)
* Besökte jag sist när jag var typ 7 år gammal.
* Det ligger i HUVUDSTADEN!!


Så nästa helg, sätter jag mig ,själv, på tåget/bussen till huvudstaden, beger mig till Stadsgårdskajen, och ombord på VIKING LINE(!!) där intervjun äger rum!

Så ni kan ju bara ana vilken chock det blev, när man fick mejlen? ;)
Det är inte ett litet företag här i Dalarna inte, utan ett välkänt stort företag, o de vill ha med MIG(???!) i deras Vikariepool!
Ja kommer fan inte kunna få fram ett enda ord... så det är nog rätt bra att ja har en vecka på mig att försöka få kontroll på nerverna! ;)



Sist jag åkte med Viking, var när jag åkte med Mormor & några till, över till Finland och Mumindalen. 
vilket känns som att det är typ tusen år sen eller så :P

Jag är väl egentligen Birka-frälst, sen första gången ja åkte, vilket är runt -07.
Men jag verkligen stortrivs på havet, så kan ju va en spännande kombination? :)
Se lite annat, o Paradiset behåller sin charm, som hon alltid haft för mig! <3


Så nu är det bara till att försöka ladda inför nästa helg! ;) :D

Och jag som har världens sämsta lokalsinne när det gäller Sthlm, kan ju bli intressant..
Jag har ju alltid åkt buss raka vägen när ja ska på Kryssning..
Nån som kanske vill ses nästa helg? ^^

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards