Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Jul/nyår

Av englatroll - 5 januari 2015 09:10

Så var det nytt år då, 2015.
O man har redan gjort första misstaget: skriva 2014 istället för 2015 ;)

A ja, man lär sig väl..nån gång :p


                                                        Jul
Julaftons morgon var det till att kliva upp tidigt för att åka upp till Mora & hjälpa J's mormor och morfar med lite saker, samt hämta julklappar :)


Det blev som en liten safari under den resan:
Resan dit 
- 4 rådjur

Resan hem:
- 3 älgar
- 3 rådjur
- 1 räv

O ja lyckades inte få bild på nåt av de :p


Resten av dagen spenderades hos Svärmor med Kalle Anka, Middag och Wii spelande ;)

Men trevligt var det allt :)


Juldagen:
Upp i ottan även denna dag, men då stod Hälsingeskogarna på schemat!
Hem till söderhamn o bästa pappa <3


Julklappar o godis, var väl typ den dagens utseende :P
Fick ett handsfree av bästa pappa, underlättar fruktansvärt i stallet! <3
(De gånger man kommer ihåg det ;))
O han skräms lite :P
Jag som tänkte köpa en högtalare till telefon under mellandagarna, men så fick man en av de ist! ^^


Sen blev det julmiddag nr 2 den veckan ;)
Med pappa, J, Madde o farbror :)

Åkte sen ut en sväng o skulle kolla Söderhamns motsvarighet till "Julhus" ;)

Men det klår nog inte RIKTIGT det i Mockfjärd! ;)


Den dagen kan dock ha avslutats på ett bättre sätt....

Madde har 2 nakenkatter..
Jag hade tagit medicin innan vi åkte, o "puffen" var med. 
Men nepp, det hjälpte inte, min andning försvann, mer eller mindre helt.
Satt vid öppen balkongdörr som det blåste lite smått från, frisk luft brukar ju funka, men nepp! Tror ja satt sammanlagt en timme - ingen skillnad.
 
Försökte få tag på annan medicin än de jag själv har, då jag inte är sdirekt pigg på att ta för mycket av de.. 
Och det lyckades, efter mycket om och men fick ja prova en annan medicin som de fått tag på.
Det som inte nämndes va väl att det tar ca 2 timmar för den att verka :P


Men runt midnatt åkte vi in till Bollnäs, ja stod inte ut längre helt enkelt. 
Less på att inte kunna andas, less på astman/allergin, ja stod inte ut.
Hade tänkt gå o sova runt 21 som vanligt den kvällen, tji fick man!


Så in till Bollnäs, fick andas i den underbara masken igen! 

(Har ju bara typ vuxit upp på akuten med den masken -_-)
Sen slockna man nog rätt fort när man kom tillbaka till stan :P
Trött av medicin, o trött av andningen som bråkat i ca 3-4h innan man fick "normal" luft igen..


Jag har klarat av att vara där förr, med samma medicin som ja hade med denna gång, så a vet inte vad det var denna gång, nån blomma?
Såg att det stod en Amaryllis på bordet, kan vara den som har med det hela att göra. 

Men men, skoj är det fan inte i alla fall. 
Så nästa gång vi åker up ptill stan, bor jag hellre i pappas lgh i Marma, där är det inga djur iaf, utom hyresvärden en trappa ner, men den hunden klarar ja av iaf!


Dagen efter var väl rätt lugn, drog o handla, åkte till kyrkogrden o tände ljus <3
O sen åkte vi till pappas lägenhet o packade ihop lite saker jag ville ha med mig. 
Tänkte ta min kaffetavla, men den får de ta nästa gång de kommer istället, bilen blev nog lite full :p

Fick iaf med mitt chippade Wii o lite annat :)
Fick ju GH + 3 spel för nån vecka sen, men hade ju inte konsollen hemma då :p

Men nu så! ;)



Dagen efter stod hemfärd på schemat. 
O dum som vi var, så tog vi vägen via Valbo...

Att ja inte lärt mig under de 19 år ja bodde i Söderhamn: 
Åk INTE till Valbo under mellandagsrean!

Tror det tog typ en kvart att åka från avfartens början till första rondellen -_-


Men men, in på köpcentrat kom vi , o även ut rätt snabbt :p

Sen var det bara lugna(hala!) gatan hemåt :)




O man hann knappt komma hem innan telefonen ringde. 
Åke ringde o undra var tusan vi var nånstans i landet :p
Han undra om ja var ridsugen (dum fråga ;) ) 
Så dagen efter bar det av till stallet :)

O ut o skritta på fina Triviant i sisådär 14- med knastrande snö på marken, inte dumt alls kan ja säga! ;D
Allra helst inte den vägen vi red, när man såg en snötäckt åker med fruset vatten i bakgrunden, som ett vykort, så vackert <3





30 Dec fyllde J år.
Den kvällen spenderades på Broken Dreams, ett steakhouse(?) här i stan.
De har så oerhört god mat, så rekommenderar varmt ett besök om ni har vägarna förbi! 
http://www.brokendreams.se/
<3


                                                     Nyår

Vi kände båda två att denna nyår skulle spenderas i lugn och ro hemma. 
Bara vara, bara vi (välbehövligt från min sida iaf). 

Det har ju "bara" blivit typ 40 mil på fåtalet dagar, o underlaget har väl kanske inte varit det bästa, då det varit blankis största delen av vägen.


Så vi köpte hem lite gotta o bara njöt i det lugna hemmet vi har.
(Inte ens grannarna störde?! :o )

Kyckling med klyftpotatis o sås och sallad, o en cider, inte allt för dumt kan ja säga! ^^

Allra helst inte då det var finaste som stod för maten


Så man kan väl knappast klaga på årets sista vecka direkt :)
Ska försöka boka in tid för allergitest bara, så man får nån rätsida på vad det är för fel..

Sist ja gjorde sånt var pricktestet för x antal år sen, då när man fortfarande gick hos barnläkare..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av englatroll - 10 april 2015 17:48

Solen skiner och det är rätt varmt o skönt ute, underbart!  Men idag nöjer jag mig med att vara inomhus o bara koppla av, spara energin inför imorgon! ;)   Så sitter man o lyssnar på gamla spellistor, låtar som man nästan glömt bort helt, flash...

Av englatroll - 8 april 2015 09:23

Måndag 30/3Sista dagen i plugget.Jag själv hade tänkt läsa en till kurs, men min handläggare sa ifrån.Och påpekade STARKT! Att det fanns så många jobb inom det jag läst, så en till kurs inte var nödvändig.Trodde väl inte riktigt att Af skulle neka at...

Av englatroll - 4 april 2015 16:39

Så var det återigen ett tag sen man skrev, *suck*Men vad har hunnits med sen sist då?Inte mycket va ja kan komma på :PUtom en liten detalj då:Lurardagen har ägt rum, och så alltså min födelsedag..Den spenderades mestadels på jobbet, men jag klagar in...

Av englatroll - 19 februari 2015 11:03

Denna dag hade man kunnat hoppa över..Hade ju tid på sjukhuset vid ca halv 11. Tänkte att, när ja ändå ska dit kan ja ju gå till blodtappen. Skrev in mig där som vanligt, satt ner några minuter, klockan var väl typ kvart över 8 eller nåt, så det va...

Av englatroll - 9 februari 2015 12:37

Eller ja, operation o operation kanske var lite att ta i kanske? :P Men kan då säga såhär:Jag hade den allra bästa läkaren sen evigheter!   Var ju upp till vc i Torsdags, skulle kolla upp förändringen på ryggen. Det var iaf vad jag var inställd...

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards