Alla inlägg under april 2013

Av englatroll - 27 april 2013 18:20

Tja, det kan man väl minst säga?


Fick sms i morse, om tid och plats då vi skulle möta upp Cissi
(ägaren till sköthästen jag hade i Söderhamn innan jag flyttade, se bild)



Det bar av till en hästaffär här i stan, där några hästar från västerbo Stuteri (trav) skulle visas upp, sas det :)

Och japp, 2 av de  var med, o Cissi kände nog igen en ganska skapligt (hon har jobbat på västerbo)


O var in i affären, första gången på jag vet inte hur länge, som jag var in i en hästaffär!

Hästdelen för mig, har legat på hyllan, men den börjar nog komma ner därifrån, iaf from idag!

Cissi, som man kan flumma, o snacka häst hur mkt som helst, som jag har ridit hos sen -09. 

Så tja, man kke skulle ta upp hästdelen igen? :)

Har ju ett litet stall i Gustafs, hos J's farbror som man får pyssla lite i när man är där :)
Har varit dit några ggr, o tja, man kan väl säga att man vaknat till mer och mer :)


Att jag lagt ner det från början, var nog att så mycket hände på en och samma gång, både vad gäller djuren, som annat, så det blev typ kaos, vilket resulterade i att man la ner, helt och hållet, med det mesta..


Men nu har det mesta lugnat sig, och man kommit tillbaka till den man brukar vara, 

man känner igen sig själv mer nu än då , (om inte mer nu än nån gång innan?)



A ja, tillbaka till dagen! 

Efter hästshopen, bar det av till Granngården, där Cissi skulle handla lite till stallet :)

Innan det blev lite fika på Waynes, Kupolen :) (med ännu mer flum/hästsnack! ;))
(O nu kke J fattar hur jag känner mig, när hon snackar biler? ^^ Hon såg ut som ett frågetecken typ hela tiden ;D)


Lidl , sen Biltema, och (surprise!) ännu mer hästartiklar?! :O ;)


Så det var väl dagen i allmänhet, för sen påbörjade Cissi resan upp till stan, och jag o Jamie åkte hem, 
Och Vips! så var hemnet uppe på min dator... med sökord "hästgård" ....

Likaså Hästnet kom upp inom kort...

Så tja, man kke e tillbaka i gamla banor igen? :P



Men så kom frågan upp i skallen, 

Jobba med hästar, eller ha det som hobby?


Fick även svar på ett inlägg på fb, 

där jag lagt upp en länk till en gård med många minnen, som nu är till salu, igen..

Kommentaren jag fick til svar, fick mig att tänka tillbaka till den tiden, 

Jag var bara där en kort tid, men hade mer än gärna stannat kvar där, no doubts..

Men ägarna skulle flytta utomlands, så nej, det fanns ingen möjlighet att återvända dit. 


Jag blev däremot tillfrågad, att flytta till Holland, o börja jobba hos de där.. 

Det jag kom att tänka på då, var om jag verkligen var redo för att flytta utomlands, släppa allt här i Sverige, och börja om helt?

Iofs, vid en period förra året, hade jag mer än gärna gjort det, om man tänker så, 

slippa allt som hände här, o bara åka. 

Men nej, riktigt så är man väl inte (tyvär?)

En till fråga som kom upp då, var om hästar verkligen var något jag ville jobba med? 
Iaf jag, tkr att man borde veta (iaf till 80-90%) att det är det man vill jobba med, innan man drar sig utomlands,

men det kke bara är jag?


Så det blev ingenting av det, då. 


Det svaret jag fick , innehöll bla en text om att de sökte en hästskötare,

"nån som du" innehöll texten, vilket fick mig att stanna upp lite..

Vaddå nån som jag? 
Vad är så spec med mig?? 


Kanske man är som så många gånger förr, 

nedvärderar sig själv, 

tror att man är sämre än man egentligen är. (not surprised!) 


Men just med tanke på att de är en ganska känd släkt/familj inom hästvärlden, som citatet kom ifrån, 

satt man så bra spår hos de ändå? 

Tydligen, annars hade de nog inte sagt nå sånt ? :P


Så tja, tankarna kom tillbaka, kke skulle dra sig från Sverige framöver? 

Men jag vet inte, 

Lämna J har jag väl inga direkta planer på, inte för att flytta utomlands iaf.. 

Att byta stad är en sak, om man hittar jobb eller så(pendlingsmöjligheter), men byta land? 
Ne, inte utan henne! 


Så OM man nu skulle dra utomlands, så ska hon bli klar med allt först, o det är ett tag kvar innan dess...



Men vi får se, vad framtiden har att inbringa! :)





 
Fina Corlando!  <3
(Från svenska platsen som nämns i inlägget)


Av englatroll - 22 april 2013 17:54

Känns som var än man ser, så är folk omkring en gravida, eller har nyligen fått tillökning (detta år) 

O nu när jag arbetar på dagis, så är det väl inte lugnare där direkt?!


o man själv? 
Tja, ingen graviditet än, på nåt år eller så...

Men tankarna finns, helt klart..!
Dock så finns det lite regler och så, innan man kan genomföra allt, vilket blir om 1-2år eller nå sånt..


Men med alla omkring en, så förstärks nästan tankarna, (och våren hjälper väl inte direkt? ;))


Så ja....

*Namn har vi redan börjat fundera på (och är nästan förvånannsvärt överens om..)

*Kläder, har (iaf jag) kollat runt lite på :)


Att vara bland 1-3 åringar, typ 36 tim/v, det är fasen inte bra just nu! :P
Man blir inte mindre sugen på barn direkt ;)


Men vi får se, nån gång blir det nog av!! :)

Av englatroll - 22 april 2013 17:51

Här var det längesen man skrev??? :O
Men känns som att man typ aldrig är hemma om dagarna, o när man väl är hemma så finns inte orken till att skriva, så det har hamnat lite på is ett tag....

Men det ska det bli ändring på! ;)



Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards