Alla inlägg den 26 januari 2014

Av englatroll - 26 januari 2014 20:32

Bokat ridhus även idag, dock LIIITE senare än sist ! :P 
(sist bokat: 9-11 , nu : 14-16)


Men men, hoppning stod på schemat, iaf för Åke och några till, jag skulle värma upp Indo och sen gå med Trivi :)


Indo:
Försöker jag hitta lite knappar på än, och må säga det verkar gå framåt! =)

Höger varv e lite svårare än vänster, men det kan vara jag som har lättare i det ena varvet, men det går :)


O må då säga, ett tag då man satt där i sadeln, så kändes det som att hela jag typ sken upp som en sol!

Allt bara flöt på, han mjuk i halsen, låg inte i handen, och superlätt att ändra tempo/gångart, med bibehållen form!

Jag har lite svårt att vara "lätt i handen" (kommer på mig själv) o Indo är en sån som man måste leka med fingrarna  typ hela tiden, o på det sättet är han rätt bra, för mig att rida, jag kommer på mig själv mer och mer ju mer ja rider honom! =)


Åke hade sagt att jag skulle skritta/jogga honom lite i väntan på att vi skulle bytas av, men jag kunde inte låta bli att prova några galoppsteg, allt kändes bara så himla bra!
O det första jag hör honom ropa: "Bra där Amanda!" (behöver ja säga att mitt humör inte blev sämre direkt? ;))


Indo har en tendens att bli lite stark i galoppen, vill gärna öka o öka hela tiden, iaf de ggr ja ridit honom ute, men idag så... nepp!!
Bara flöt på , även i galoppen!
Visst, tog väl inte så många steg, men ändå, inte en tendens till att öka mer än jag ville! 

Och saktade sen snällt av när ja höll in, o all känsla kvar än! 

Sen fick han gå med lite längre tyglar, koppla av lite i väntan på Åke :)



Sen lite promenerande med Trivi :)




Så kan väl säga såhär: 

Jag är mer än nöjd med denna dag! =D





     

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards