Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Lycka!!

Av englatroll - 15 januari 2013 10:56

Hjärtat kom hem igår, och man behöcde inte se henne, räckte med att hon stod i hallen, ja märkte redan då att det var något som skett, vet knappt ens själv hur. 

Men hon kom in och kasta en lapp på mig, o det riktigt lyste av hela henne, så första tanken, innan jag läst lappen var typ
*Vad har du ätit då? Droger?!*
Men sen när man såg lappens text så förstod ja, väntan var över! 



I December förra året, var vi ner till hennes psykolog i Uppsala, för en sista avstämning innan alla papper från processen skickas in till Socialstyrelsens Rättsliga Råd, som sedan kommer ta upp fallet, och godkänna eller neka tillstånd till att byta pers nr, vilket även innebär : neka eller godkänna att de slutliga operationerna genomförs. 


Vi har hört/läst att det brukar ta mellan 3 månader och 1 år innan de tar beslut. 

Om man räknar lite...

3 Dec var vi sist i Uppsala, avstämning hos psykologen, som sedan skulle skicka papper...

3-12 månader sades det, så mellan Mars - Dec då, 

Och om man räknar på det, så har avd. i Solna stängt Juni - Aug.
Vi räknade nog mest på att allt skulle ske EFTER den stängda perioden i Solna, 

Typ Sep eller så, 


Men om man återgår till Rättsliga Rådet, 

Mar- Dec
Lappens text igår: 

"19 feb tas ärendet upp i Rättsliga Rådet"


Så jag förstår att hon var uppåt, att hon minst sagt klättrade på väggarna (rätt skönt med enplans lägenhet i det här fallet ;))

Men det var så jävla härligt att se! :)

hon har brutit ihop x antal ggr under den tid jag känt henne, för att hon inte orkat med alla motgångar som kommer titt som tätt, 

så det var underbart att se henne så glad igår, det värmde rejält! 


Jag har vetat sen första stund, att hon kommer att klara vad än hon tar sig för, 

Visst, motgångar finns det alltid, men det gäller att bita ihop och försöka ta sig genom det! 


Och det belönades, rätt skapligt må ja väl säga :)

så om typ en månad, bär det troligtvis av till Sthlm! 





Jag har alltid funnits, och kommer alltid finnas för min finaste,

finns inte en chans på miljonen att jag släpper taget om henne!! 

<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av englatroll - 10 april 2015 17:48

Solen skiner och det är rätt varmt o skönt ute, underbart!  Men idag nöjer jag mig med att vara inomhus o bara koppla av, spara energin inför imorgon! ;)   Så sitter man o lyssnar på gamla spellistor, låtar som man nästan glömt bort helt, flash...

Av englatroll - 8 april 2015 09:23

Måndag 30/3Sista dagen i plugget.Jag själv hade tänkt läsa en till kurs, men min handläggare sa ifrån.Och påpekade STARKT! Att det fanns så många jobb inom det jag läst, så en till kurs inte var nödvändig.Trodde väl inte riktigt att Af skulle neka at...

Av englatroll - 4 april 2015 16:39

Så var det återigen ett tag sen man skrev, *suck*Men vad har hunnits med sen sist då?Inte mycket va ja kan komma på :PUtom en liten detalj då:Lurardagen har ägt rum, och så alltså min födelsedag..Den spenderades mestadels på jobbet, men jag klagar in...

Av englatroll - 19 februari 2015 11:03

Denna dag hade man kunnat hoppa över..Hade ju tid på sjukhuset vid ca halv 11. Tänkte att, när ja ändå ska dit kan ja ju gå till blodtappen. Skrev in mig där som vanligt, satt ner några minuter, klockan var väl typ kvart över 8 eller nåt, så det va...

Av englatroll - 9 februari 2015 12:37

Eller ja, operation o operation kanske var lite att ta i kanske? :P Men kan då säga såhär:Jag hade den allra bästa läkaren sen evigheter!   Var ju upp till vc i Torsdags, skulle kolla upp förändringen på ryggen. Det var iaf vad jag var inställd...

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards