Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Sjuk!

Av englatroll - 15 januari 2013 10:42

Pappa var här i helgen, vilket var härligt! 
Första gången han såg vår "lya" (även om han sagt sen typ aug när ja flytta hit att han ska komma ner  ;)) 
Men det blev en bra helg ändå, lite mindre trevlig stund på lördagskvällen bara, men annars bra :) 
dock så verkar både han och J tyckt att man börja se sjuk och sliten ut, men som vanligt så borstar man ju bara bort det. 


Men igår så kom det tillbaka. 

Feber hade man nog haft lite grann på söndagen, men det kom väl efter sen man varit ute i kylan, tänkte jag. 

Gick till jobbet som vanligt, där man var typ 3 timmar eller nåt, innan det tog stopp. 

Orken var som bortblåst, kände mig trött, hänig och seg, ja, nästan illamående. 

O jag som typ aldrig blir sjuk heller, så varje gång nåt sånt här dyker upp vet ja knappt vad man ska göra. 


Men men, jag drog hem, var väl inte så pigg på att vara i kök, och allra helst inte försöka räkna i kassan när man knappt orkade stå på fötterna, försökte med några kunder i kassan på morgonen, men det fungerade knappt, kunde inte ens få fram summan av den enklaste växlingen!


Så J kom o sjutsade hem mig under sin lunchrast, det första jag gjorde var att gå o lägga mig under de två tjockaste täcken vi har, frös som att det vore 30 minus grader eller nåt.


Det gick som i vågor hela resten av dagen, ena stunden kändes det som vanligt, andra kunde man knappt ens hålla upp handen, som att man ska dricka något. 

O matlusten har lyst med sin frånvaro även den,

3 mackor o lite saft, var det enda jag lyckades få i mig på hela dagen igår, inte varit hungrig alls. 


Idag, 

2 timmars sömn på en hel nat, jippie! (NOT!!)

Legat o svettas och frusit o ja, ja vet inte vad hela natten, så nej, jag stannade hemma idag. 

Men klev upp med J i morse, och var lite social med henne innan hennes jobb kallade, sen var det bara för mig i gå och lägga mig igen, trodde inte man skulle lyckats somna (brukar ha SUPERSVÅRT med det efter att man varit uppe en stund) men igång med musik på mob, tror ja hörde 3 låtar eller så, sen blev det svart. 

O vaknade 2½ timme senare, hur skönt var inte det på en skala?


Men idag blir inte många knop, hjärtat jobbar till 4, sen ska iaf hon till Falun en sväng, på diatermin, men jag tror ja stannar hemma (e så skönt i sängen under täcken ist för vara ute i kylan ;))

Vi får se hur denna dag fortsätter, men jag tänker INTE röra mig mkt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av englatroll - 10 april 2015 17:48

Solen skiner och det är rätt varmt o skönt ute, underbart!  Men idag nöjer jag mig med att vara inomhus o bara koppla av, spara energin inför imorgon! ;)   Så sitter man o lyssnar på gamla spellistor, låtar som man nästan glömt bort helt, flash...

Av englatroll - 8 april 2015 09:23

Måndag 30/3Sista dagen i plugget.Jag själv hade tänkt läsa en till kurs, men min handläggare sa ifrån.Och påpekade STARKT! Att det fanns så många jobb inom det jag läst, så en till kurs inte var nödvändig.Trodde väl inte riktigt att Af skulle neka at...

Av englatroll - 4 april 2015 16:39

Så var det återigen ett tag sen man skrev, *suck*Men vad har hunnits med sen sist då?Inte mycket va ja kan komma på :PUtom en liten detalj då:Lurardagen har ägt rum, och så alltså min födelsedag..Den spenderades mestadels på jobbet, men jag klagar in...

Av englatroll - 19 februari 2015 11:03

Denna dag hade man kunnat hoppa över..Hade ju tid på sjukhuset vid ca halv 11. Tänkte att, när ja ändå ska dit kan ja ju gå till blodtappen. Skrev in mig där som vanligt, satt ner några minuter, klockan var väl typ kvart över 8 eller nåt, så det va...

Av englatroll - 9 februari 2015 12:37

Eller ja, operation o operation kanske var lite att ta i kanske? :P Men kan då säga såhär:Jag hade den allra bästa läkaren sen evigheter!   Var ju upp till vc i Torsdags, skulle kolla upp förändringen på ryggen. Det var iaf vad jag var inställd...

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards