Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Så var man här!

Av englatroll - 20 november 2012 13:30

Nystart med bloggandet! 


Så, vad sker i mitt liv?

Jadu, allt o inget känns det som , 

dagarna går ju så snabbt så man hinner inte eens tänka på vad som händer ibland. 


Men ja, 

Jag är ej längre Söderhamnsbo, flyttade för precis 3 månader sen till kärleken i Borlänge :)
Jag trivs som fisken i vattnet, allra helst med hjärtat mitt, mer om henne kommer i nåt senare inlägg. 


Mer då?

Jadu,

arbetslös sen studenten i våras, men jag lider inte direkt, varit rätt skönt att inte behöva göra så mycket faktiskt, eller ja, vi är väl mest ute o flänger ändå, men inte ha några tvång, utan ta allt i sin egen takt, 

då jag mer eller mindre gick in i väggen i våras/somras, 

blev för mycket, för mycket stress o mycket som hände på samma gång, 

så jag la ner, helt. 

Sen dess har jag jobbat med att försöka ta mig uppåt, det har väl gått rätt skapligt i alla fall. 


Har levt för hästarna hela mitt liv, gick hästinriktning på gymnasiet, 

men sen vet ja inte vad som hände?

Sen kolapsen har jag knappt ens haft nån LUST(?!) att vara i stallet, trots att jag haft en häst knappt en halvmil hemifrån som jag fått pyssla med hur mycket jag velat, men ne, har knappt känt nån dragning alls, 

har inte känt igen mig själv alls! 

Jämför man med förra sommaren t.ex, så kändes det som att jag mer eller mindre bodde i stall, 

(Kan väl bero på att man var på praktiker över halva landet, men ändå)


Men nu, 

när man kommit hit till Borlänge, 

trodde jag att det skulle vara helt tomt på chanser att vara vid dessa fantastiska djur, 

men ack vad fel man kunde ha!

Skulle och hälsa på Jamies farbror i början av min vistelse här, 

han bor knappt en timme från oss, 

och vad ser man på gården?
Jo, ett stall! 

I hagen några meter därifrån, gick 3 hästar, vilka tillhörde stallet! :)


Sen dess har vi varit där några gånger, och min lust för hästar har börjat ökat igen! :)

Att man får ta det lugnt, ingen stress med nåt i det stallet, 

bara ta allt i sin egen takt, 

inga stora krav, inga tvång, ingenting, 

utan bara vara, bara umgås med dessa djur igen :)

Love it! <3


Mer då? 

Tja, jag kanske fått helgjobb framöver! :)

På en restaurang/bar i Falun. 

En kompis till Jamie var här i förra veckan, första gången jag träffade henne, men hon fråga lite hur det är, hur det går med jobb o så, 

För J löste det sig ju nu, tack vare Borlänge Kommun har iaf hon nu 3månaders jobb framför sig. 

Men jag själv, har ej hittat något ännu, 

men då jag har både intresse och vana av restaurang/café o liknande, så kanske det skulle finnas möjlighet att jag skulle få börja jobba lite på samma plats som hon, (hon själv var personalansvarig där så ... ;))
Så ja, jag nekar inte direkt! :)




Mer kommer ja inte riktigt på just nu, men det kommer väl eftersom, 

eller , kommentera vet ja! :)




Kram!
A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av englatroll - 10 april 2015 17:48

Solen skiner och det är rätt varmt o skönt ute, underbart!  Men idag nöjer jag mig med att vara inomhus o bara koppla av, spara energin inför imorgon! ;)   Så sitter man o lyssnar på gamla spellistor, låtar som man nästan glömt bort helt, flash...

Av englatroll - 8 april 2015 09:23

Måndag 30/3Sista dagen i plugget.Jag själv hade tänkt läsa en till kurs, men min handläggare sa ifrån.Och påpekade STARKT! Att det fanns så många jobb inom det jag läst, så en till kurs inte var nödvändig.Trodde väl inte riktigt att Af skulle neka at...

Av englatroll - 4 april 2015 16:39

Så var det återigen ett tag sen man skrev, *suck*Men vad har hunnits med sen sist då?Inte mycket va ja kan komma på :PUtom en liten detalj då:Lurardagen har ägt rum, och så alltså min födelsedag..Den spenderades mestadels på jobbet, men jag klagar in...

Av englatroll - 19 februari 2015 11:03

Denna dag hade man kunnat hoppa över..Hade ju tid på sjukhuset vid ca halv 11. Tänkte att, när ja ändå ska dit kan ja ju gå till blodtappen. Skrev in mig där som vanligt, satt ner några minuter, klockan var väl typ kvart över 8 eller nåt, så det va...

Av englatroll - 9 februari 2015 12:37

Eller ja, operation o operation kanske var lite att ta i kanske? :P Men kan då säga såhär:Jag hade den allra bästa läkaren sen evigheter!   Var ju upp till vc i Torsdags, skulle kolla upp förändringen på ryggen. Det var iaf vad jag var inställd...

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i Dalarnas län.
Denna blogg kommer handla lite om min vardag, mina tankar och funderingar, och ja, lite allt möjligt :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Frågor

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards